Bielsko tatry
 
  Strona główna
  Nowości
  Za granicą
  W kraju
  Imprezy Muzyczne
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 11 - moje Aleksandrowice

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Reklama


   
 
 
Google
Pokaż artykuły w tej kategorii

Task 5 Rayskala

Dzień 6 – sobota rano 09.07.2005

Poranna rozmowa z Januszem Centką bardzo mnie ucieszyła. Był w świetnym humorze, pałał żądzą latania, choć dwa dni temu gdy pogoda nie sprzyjała rozegraniu konkurencji, nie miał wesołej miny. Wracamy w rozmowie do wczorajszego dnia i problemów z dolotem szybowców głównie w klasie otwartej.


Cześć gorgol ( jak zwykle ),
Wczoraj dwa szybowce się rozbiły tutaj, tuż przed lotniskiem na lesie tu gdzie jest kemping, dwa długale – 300 metrów przed taśmą !
18. JB Edi Inaebnit Switzerland Nimbus 4T 13:28:23 401.3km 433
19. SD Dmytro Borovyk Ukraine Nimbus 4DM 13:15:24 400.2km 432
Warunki były bardzo ciekawe, w okolicach lotniska zrobiły się silne noszenia ( szlak ) w których deszcz padał, a powietrze które się wznosiło niestety opadało w okolicach lotniska i wszyscy którym się wydawało, że mają dolot pewny, przylatywali na taśmę bardzo, bardzo wolno, wiele długali zrobiło manewry bardzo ryzykowne. Wczoraj szalejący Gostner też wylądował przed lotniskiem parę kilometrów. Miał gdzieś dwieście, może trzysta metrów niżej i nie doleciał do lotniska. Ja poświęciłem gdzieś dwie może trzy minuty na wykręcenie się i doleciałem. Gostner odważnie poszedł i nie doleciał.
Dzisiaj szykujemy się na kolejny dzień, pogoda – na razie błękit na niebie, widać chmury na wschodzie, zaś daleko jakieś 80 może 100 kilometrów również widać zachmurzenie. PóĽniej słoneczko zrobi swoje i zrobią się dobre warunki. Parę dni temu marzyłem o przerwie, ale teraz już chcę latać. Jak jest szmatława pogoda, to szkoda wyciągać szybowce, ale to są z kolei mistrzostwa Europy, więc trzeba inaczej na to patrzeć, trzeba latać w każdej pogodzie i organizator tak robi, więc musimy się do tego dostosować. Mamy za sobą tamten dzień
( unieważniona konkurencja ) także bierzemy się za latanie.
Sił mamy dużo, bo jesteśmy po śniadanku ( 8.oo rano owsianeczka, dżemik, kanapeczki z serkiem białym ). NieĽle sobie radzimy.
Staszek Ogrodzki doskonale dba o szybowiec, robi wszystko sam, nie lubi jak Mu tam coś mieszam.
Trzymaj się Wojtku, kończę
Pozdrów wszystkich Internatów !

Janusz



powiększ

Tak, to było rano, następnie organizatorzy na dzisiaj przewidzieli konkurencję prędkościową.
Ku naszej wielkiej radości wygrał ją Janusz Centka i oto kilka słów o lotach:
Na razie moi konkurenci jeszcze nie dolecieli, także może nadrobiłem z 5 minut, choć Jacek mówi że już chyba 10, gorzej jak się trafią pola. To był ciężki lot, z Tomkiem odeszliśmy razem, trochę lecieliśmy z Gostnerem, Milosem Dederą, gdzieś w połowie drugiego boku Tomek i Dedra zostali, jeszcze trochę wspólnie z Gostnerem i gdzieś przy północnym punkcie Gostner został na dwustu metrach i dalej lot kontynuowałem sam, czyli do punktu południowego, potem na północ trochę przez jezioro do punktu ostatniego i do domu. Nawaliło mi lusterko, rozładował mi się akumulator na trzystadwójkę, tak że przygód dzisiaj miałem sporo, ale rezerwowe przyrządy działały, także wszystko jest o`k. Przyleciał teraz 8X – też jest dla mnie groĽny, przylatują następne szakale, ale myślę że chyba nie jest Ľle...

Janusz

I rzeczywistości jest fantastycznie, zobaczmy wyniki i trasy przelotu prezentowane na mapkach.

15M Class



Day 5, 7/9/2005, Preliminary results
Racing Task
Räyskälä - Selänpää - Hartola - Nastola - Rautajärvi - FINISH 26
Task length 454.4km
Maximum Points: 1000, Day factor = 1.000
# CN Pilot Country Glider Start Finish Time km/h km Points
1. BB J. Centka Poland Diana 2 12:58:40 17:05:27 04:06:47 110.5km/h 454.4km 1000
2. V8 G. Gulyas HungaryVentus 2 13:13:20 17:35:20 04:22:00 104.1km/h 454.4km 884
3. 1R S. RaimondNetherl. ASW 27 13:35:23 17:59:06 04:23:43 103.4km/h 454.4km 872

EGC 2005
Räyskälä July 4th-16th 2005

15M Class - total points after Day 5



# CN Pilot Country Glider Total points
1 BB Janusz Centka Poland Diana 2 4620
2 1R Steven Raimond Netherlands ASW 27 4603
3 5A Henrik Breidahl Denmark Ventus 2 4417

Super - gratulacje !



powiększ



powiększ

Teraz czas na wyniki w klasie otwartej. gdzie Polacy latają bez specjalnych sukcesów, pomimo woli walki.
Oto wyniki czołówki
EGC 2005
Räyskälä July 4th-16th 2005

Open Class



Day 6, 7/9/2005, Unofficial results
Racing Task
Porras - Kanteenmaa - Selänpää - Sysmä - Tuuliharja - Hauho - FINISH 26
Task length 543.9km
Maximum Points: 1000, Day factor = 1.000
# CN Pilot Country Glider Start Finish Time km/h km Points
1. N1 P. Harvey Anglia Nimbus 4T 13:26:12 18:10:14 04:44:02 114.9km/h 543.9km 1000
2. E2 R.Cheetham Anglia ASW 22BE 13:26:39 18:11:09 04:44:30 114.7km/h 543.9km 997
3. DN A. Lehto Finland Nimbus 4DM 13:11:28 18:00:27 04:48:59 112.9km/h 543.9km 968

Powyżej prezentuję trasy lotów tej trójki. Proszę zwrócić uwagę na lot Anglików.

Pozdrawiam Wojtek Gorgolewski gorgol


Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Imprezy lotnicze


26 Mistrzostwa Bielska w gimnastyce sportowej. 2019.03.08

Złap Bakcyla - spotkanie z mistrzami Narciarstwa

X NOWOTARSKI PIKNIK LOTNICZY 7-8. 07.2018