Bielsko tatry
 
  Strona główna
  Nowości
  Za granicą
  W kraju
  Imprezy Muzyczne
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 11 - moje Aleksandrowice

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Reklama


   
 
 
Google
Pokaż artykuły w tej kategorii

Jacek Marszałek

Wywiad z Jackiem wrzucę póĽniej z braku czasu w tej chwili


Janusz Centka wywiad

Czekam na połączenie z Rayskalą.

No tak, dzisiaj zawiodła pogoda. Były pola.
Nie wszystkie zapisy były dostępne, więc załączyłem cztery,
wg gorgol

14.07.2005 8.00 rano mam wywiad !
Wczorajsza noc była krótka, bo pościągaliśmy się około północy. Położyliśmy się spać po pierwszej, pobudka była o 6-tej, już jesteśmy poskładani, gotowi do kolejnego boju. Rano przeszedł front chłodny, w tej chwili się pomalutku pokazują cumulusy., znowu będziemy latali. A wracając do wczoraj, to mieliśmy dziwną konkurencję, ułożoną w nietypowe rejony.
Był bardzo silny wiatr, który osiągał prawie 40 km/h. Pierwszy bok był pod wiatr i nie było cumulusów na trasie. Jedyne cumulusy były 20 kilometrów z boku no i jak się popatrzy na logi, to duża grupa szybowców zdecydowała się właśnie na lecenie po tych cumulusach, jak najwięcej pod wiatr i następnie praktycznie z bocznym wiatrem żeśmy dolatywali do punktu.
Prędkość "imponująca" rzędu trzydzieści parę kilometrów na godzinę. Byłem w tej grupie i póĽniej jakoś tak przeciekłem na spód tej grupy i z Tomkiem lecieliśmy dużo razem, potem z Francuzami trochę, następnie z wiatrem leciało się lepiej łapaliśmy słabe kominki, nawet 2 metrowe. Dolecieliśmy do cumulusów, ale to była póĽna godzina, około 18.30 i długo nie udało nam się pod nimi przebywać bo zanikły, ale wykręciliśmy w okolicy Lahti 1800 metrów i z tej wysokości dolecieliśmy do 1 punktu i póĽniej rzuciłem się do drugiego punktu wyglądając pól, bo to bardzo istotna rzecz żeby bezpiecznie wylądować. Na większości pól są bardzo wysokie uprawy. Jeszcze kilka razy się odbijałem przed kolejnym trzecim punktem z 500 metrów potem z 800 metrów, nawet 1100 metrów udało mi się wykręcić. Tomek poleciał gdzieś i wylądował a ja przeleciałem punkt i potem było już tylko poszukiwanie pola. Zobaczyłem szybowiec i myślałem że jest ok. ale się okazało że jest to bardzo fatalne pole, bo nie dość że jest podejście znad wysokich drzew, to jeszcze znad góreczki. Wiatr był silny, więc trzeba było pod wiatr lądować, plus do tego uprawa która była różnej wysokości. Zrobiłem cyrkiel na tym polu, na szczęście Diana jest szybowcem silnym i wytrzymałym.
Francuz który tam lądował zrobił cyrkiel na długalu i całą noc naprawiali szybowiec, bo skrzydła się lekko zdeformowały. No tak, to była noc przygód, cała ekipa ruszyła w pola, opustoszały stojanki. Dodatkowo trzeba było odebrać Bogusia Beresia z Helsinek i byliśmy w domu krótko po północy. Co do wyników konkurencji, to je znasz. Nie wygrałem, ale pracujemy nad zwiększeniem przewagi nad konkurentami i jakoś to się udaje.
Wiem że w Nitrze też chłopcy nieĽle sobie radzą.
Zostały nam trzy dni na konkurencję, ale zapowiada się na koniec tygodnia pogoda burzowa, więc może być nieciekawie. Obserwuję teraz zapis na komputerze, jak leciał mój konkurent Duńczyk Henrik Breidahl.
Trochę inaczej leciał, nie leciał po chmurach, nad trzecim punktem dostał się pod szlak i się ładnie wykręcił. Na najdłuższym odcinku myśmy odeszli 20 km a on jeszcze więcej odszedł.
Dobra Wojtku, pozdrawiam Cię i Internatów i wracam do zajęć.

Janusz


zapis przelotów

powiększ


Task 8 Total

wyniki po 8 konkurencji:
# CN Pilot Country Glider Total points

1 BB Janusz Centka Poland Diana 2 7464
2 1R Steven Raimond Netherlands ASW 27 7206
3 5A Henrik Breidahl Denmark Ventus 2 7129
4 8X Börje Eriksson Sweden Ventus 2 7067
5 WM Werner Meuser Germany Ventus 2 7002
6 LE Leigh Wells United Kingdom Ventus 2 6987
7 HP Michael Grund Germany Ventus 2 6891
8 TC Göran Ax Sweden ASW 27 6824
9 EQ Luc Isnard France Ventus 2 6744
10 MG Alberto Pozzi Italy Ventus 2 6550
11 CC Sylvain Gerbaud France ASW 27 6457
12 520 Patrick Naegeli United Kingdom Ventus 2 6449
13 YX Hannu Nurmiranta Finland Ventus 2 6427
14 V8 Gyorgy Gulyas Hungary Ventus 2 6423
15 GT Thomas Gostner Italy Ventus 2 6312
16 VP Tomasz Krok Poland ASW 27 6034

Open Class

# CN Pilot Country Glider Total points
1 N1 Peter Harvey United Kingdom Nimbus 4T 8069
2 E2 Russell Cheetham United Kingdom ASW 22BE 7930
3 Y4 Reinhard Schramme Germany Nimbus 4DM 7858
4 EC Gerard Lherm France Nimbus 4T 7742
5 VB Tassilo Bode Germany ASW 22BL 7504
6 PF Tomas Rendla Czech Republic ASW 22BL 7468
7 DN Antti Lehto Finland Nimbus 4DM 7440
8 NB Markus Gäumann Switzerland Nimbus 4M 6851
9 LSJ Henry Romeijn Netherlands Nimbus 4T 6764
10 PC Dmitry Timoshenko Russia ASH 25 6757
11 176 Kim Tipple United Kingdom Nimbus 4T 6729
12 A Steen Elmgaard Denmark Nimbus 4T 6633
13 AA Noel Faucheux France ASW 22BL 6610
14 2A Kai Kuusela Finland Nimbus 4D 6538
15 AT Robert Sleczkowski Poland ASW 22BL 6446
16 KS Christoph Matkowski Poland ASW 22BL 6385


Task 8

I wyniki ostateczne:
5M Class
Day 8, 13.07.2005

# CN Pilot Country Glider Start Finish Time km/h km Points
1. 5A Henrik Breidahl Denmark Ventus 2 14:22:00 391.0km 1000
2. AX Milos Dedera Czech Republic Ventus 2 14:06:00 354.0km 905
2. 8X Börje Eriksson Sweden Ventus 2 14:05:00 354.0km 905
4. CC Sylvain Gerbaud France ASW 27 14:23:00 342.0km 875
4. EQ Luc Isnard France Ventus 2 14:23:00 342.0km 875
6. BB Janusz Centka Poland Diana 2 14:23:00 330.0km 844

10. VP Tomasz Krok Poland ASW 27 14:23:00 309.0km 790

12. 1R Steven Raimond Netherlands ASW 27 14:06:00 300.0km 767


Open Class

Day 8, 13.07.2005
1. NB Markus Gäumann Switzerland Nimbus 4M 13:52:38 362.0km 1000
2. KS Christoph Matkowski Poland ASW 22BL 13:53:00 354.0km 978
3. VB Tassilo Bode Germany ASW 22BL 13:51:34 332.5km 919


Task 8

Odetchnąłem - jest na pozycji drugiej dzisiejszego dnia ! Znowu odskakuje w punktacji od pozostałych konkurentów na czele z Stevenem Raimondem.
1. 8X Börje Eriksson Sweden Ventus 2 14:05:00 354.0km 1000
2. BB Janusz Centka Poland Diana 2 14:23:00 330.0km 932

Czekamy na ostatnich czterech zawodników.


Wyniki Konkurencji 7

Nerwówka wkradła się między szeregi kibiców, nie widać dotychczas lotu Janusza Centki.
A lista wygląda tak:
1. 8X Börje Eriksson Sweden Ventus 2 14:05:00 354.0km 1000
2. YX Hannu Nurmiranta Finland Ventus 2 13:47:00 327.0km 924
3. TC Göran Ax Sweden ASW 27 14:05:00 326.0km 921
4. V7 Zoltan Meretei Hungary Ventus 2 13:46:00 322.0km 910
5. VP Tomasz Krok Poland ASW 27 14:23:00 309.0km 873
5. V8 Gyorgy Gulyas Hungary Ventus 2 13:46:00 309.0km 873
7. 1R Steven Raimond Netherlands ASW 27 14:06:00 300.0km 847

Czekamy...


zdjęcia

Task 8

powiększ

powiększ

Task 8 15m class

Day 8, 13.07.2005

Speed Task 15M Class

Turpoint Distance Direction Observation Zone
Räyskälä 0.2km To Next Point, Line 10.0km
Koski(west) 56.1km 263° Cylinder R=500m
Kanteenmaa 43.8km 348° Cylinder R=500m
Jaala 191.9km 89° Cylinder R=500m
Lusi 35.6km 322° Cylinder R=500m
FINISH 26 122.9km 241° Line 1000m, Angle=270°
Total: 450.3km


Task 8 open class

Open Class

Day 9, 13.07.2005

Speed Task
Turpoint Distance Direction Observation Zone
Porras 11.3km To Next Point, Line 10.0km
Oripää 64.9km 282° Cylinder R=500m
Punkalaidun 33.1km 36° Cylinder R=500m
Tuuliharja 134.9km 103° Cylinder R=500m
Jaala 57.8km 64° Cylinder R=500m
Lusi 35.6km 322° Cylinder R=500m
FINISH 26 122.9km 241° Line 1000m, Angle=270°
Total: 449.2km


Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Imprezy lotnicze


26 Mistrzostwa Bielska w gimnastyce sportowej. 2019.03.08

Złap Bakcyla - spotkanie z mistrzami Narciarstwa

X NOWOTARSKI PIKNIK LOTNICZY 7-8. 07.2018