Bielsko tatry
 
  Strona główna
  Nowości
  Za granicą
  W kraju
  Imprezy Muzyczne
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 11 - moje Aleksandrowice

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Reklama


   
 
 
Google
Pokaż artykuły w tej kategorii

Janusz Centka ostatni wywiad z Rayskali

Jest Janusz Centka na łączu ! Na wstępie dla Ciebie Janusz załączam gratulacje od internatów dla Wicemistrza Europy ! Uważamy to za wielki SUKCES. Wiedząc że latałeś na nowym szybowcu i do tego prototypie bez możliwości treningu, tym bardziej podziwiamy Twój kunszt latania.

Ooo, dziękuję, dziękuję. Moje kobiety też mi tak powiedziały kibicując w domu, mówiąc że nie liczyły na taki sukces. Skoro One tak powiedziały a znają mnie, to znaczy że rzeczywiście jest tak.

Dzisiaj było równie trudno, myśmy na końcu startowali, a pogoda nie była najlepsza, nie można się było wykręcić żeby polecieć wcześniej, bo startowaliśmy na końcu klasy. Jestem i tak pod wrażeniem tych którzy zrobili prędkość powyżej 100 km/h bo warunki były naprawdę trudne, cumulusy były nienośne. Wydaje mi się, że kto wcześniej poleciał, to miał lepiej, jednak z kolei Raimond nadrobił znowu nade mną. Poleciał ze mną Anglik Wells, który był na trzecim miejscu i przylecieliśmy razem z powrotem. Z Anglikiem kontrolowałem lot o utrzymanie pozycji. PóĽniej Raimond mnie dogonił i też przestał się wychylać i razem metodą faktów dokonanych dolecieliśmy do lotniska.

W każdym razie wszyscy zadowoleni, bo jednak nie wracamy z pustymi rękoma. Ja mam w takim razie komplet medali, 1988 brąz, 1996 złoto i teraz srebro.

Muszę zaznaczyć, że koledzy w klasie otwartej świetnie dzisiaj samodzielnie polecieli, odeszli wcześniej, nikt im nie przeszkadzał i gdyby końcówkę mieli lepszą, wygraliby dzisiejszą konkurencję. Jak widać potrzeba było tyle czasu, aby się zgrać razem, co dało dzisiaj efekty. Na trasie spotkaliśmy się z długalami i koledzy stwierdzili, że im ciężko zdążyć za 15-stkami. Uciekaliśmy im.
Atmosfera w ekipie dobra, wszyscy spełniali swoje zadanie, nawet konstruktor i producent Boguś Bereś chowając szybowiec do wózka dokładnie go oglądnął i na bieżąco mógł się przyjrzeć, jak wygląda życie zawodnicze szybownika. Przed nami zima , czasu na polatanie nie zostało za dużo,
A przyszły rok to Mistrzostwa |wiata w Szwecji, więc musimy to wszystko przemyśleć jak doj imprezy podejść. Jutro wracamy wieczorem do Warszawy.

Teraz będziemy śledzić kolegów Nitrze, jak tam sobie radzą, bo też im tam idzie nie najgorzej.

Diana 2 - zainteresowanie szybowcem oczywiście jest, tytuł wicemistrza swoje jednak robi. Zainteresowani chodzili i się przyglądali. To temat dla Bogusia Beresia.
Kończymy, bo tutaj już mnie wyrzucają, wszystko już demontują, muszą sprzątać, kończą działalność.
Szybowiec już jest w wózku, także mistrzostwa dobiegły końca.

No dobra Wojtku kończymy, dziękuję Ci za korespondencję, dziękuję tym Wszystkim, którzy trzymali za mnie kciuki i również przeżywali nasze zawody. Nie robimy tego tylko dla siebie, robimy to dla całego szybownictwa polskiego.
Pozdrów Wszystkich, przekaż pozdrowienia ode mnie, zawody zakończyły się szczęśliwie, nie było i nie ma żadnych problemów. Dziękuję jeszcze raz i do zobaczenia w Bielsku.

Janusz Centka


Zapis lotów open class

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Total XIII EGC Open class

EGC 2005
Räyskälä July 4th-16th 2005
Open Class - total points after Day 12
# CN Pilot Country Glider Total points
1 N1 Peter Harvey United Kingdom Nimbus 4T 10811
2 E2 Russell Cheetham United Kingdom ASW 22BE 10736
3 EC Gerard Lherm France Nimbus 4T 10512
4 Y4 Reinhard Schramme Germany Nimbus 4DM 10365
5 VB Tassilo Bode Germany ASW 22BL 10039
6 PF Tomas Rendla Czech Republic ASW 22BL 9920
7 LSJ Henry Romeijn Netherlands Nimbus 4T 9708
8 176 Kim Tipple United Kingdom Nimbus 4T 9326
9 DN Antti Lehto Finland Nimbus 4DM 9287
10 AT Robert Sleczkowski Poland ASW 22BL 9171
11 KS Christoph Matkowski Poland ASW 22BL 9120
12 AA Noel Faucheux France ASW 22BL 9056
13 NB Markus Gäumann Switzerland Nimbus 4M 8783
14 A Steen Elmgaard Denmark Nimbus 4T 8729
15 PC Dmitry Timoshenko Russia ASH 25 8583
16 2A Kai Kuusela Finland Nimbus 4D 7837
17 VL Tom Jörgensen Denmark ASH 25E 7733
18 3T Peter Batenburg Netherlands Nimbus 3T/25.5m 7168
19 SD Dmytro Borovyk Ukraine Nimbus 4DM 3157
20 JB Edi Inaebnit Switzerland Nimbus 4T 2760


Wyniki 12 konkurencji open class

Racing Task
Räyskälä - Anttila - Hauho - FINISH 26
Task length 328.3km
Maximum Points: 993, Day factor = 1.000
# CN Pilot Country Glider Start Finish Time km/h km Points Penalty
1. LSJ Henry Romeijn Netherlands Nimbus 4T 14:29:00 17:28:00 02:59:00 110.0km/h 328.3km 993
2. EC Gerard Lherm France Nimbus 4T 14:20:09 17:25:51 03:05:42 106.1km/h 328.3km 814
3. E2 Russell Cheetham United Kingdom ASW 22BE 14:29:00 17:35:00 03:06:00 105.9km/h 328.3km 806
4. AT Robert Sleczkowski Poland ASW 22BL 14:13:17 17:20:20 03:07:03 105.3km/h 328.3km 780
5. KS Christoph Matkowski Poland ASW 22BL 14:13:10 17:20:39 03:07:29 105.1km/h 328.3km 769
6. N1 Peter Harvey United Kingdom Nimbus 4T 14:28:40 17:36:40 03:08:00 104.8km/h 328.3km 756
6. 176 Kim Tipple United Kingdom Nimbus 4T 14:30:00 17:38:00 03:08:00 104.8km/h 328.3km 756
8. 3T Peter Batenburg Netherlands Nimbus 3T/25.5m 14:29:00 17:38:00 03:09:00 104.2km/h 328.3km 731
9. PF Tomas Rendla Czech Republic ASW 22BL 14:29:01 17:40:32 03:11:31 102.9km/h 328.3km 669
10. VB Tassilo Bode Germany ASW 22BL 14:16:00 17:30:00 03:14:00 101.5km/h 328.3km 610
11. Y4 Reinhard Schramme Germany Nimbus 4DM 14:15:31 17:29:59 03:14:28 101.3km/h 328.3km 599
12. DN Antti Lehto Finland Nimbus 4DM 14:21:00 17:37:00 03:16:00 100.5km/h 328.3km 563
12. AA Noel Faucheux France ASW 22BL 14:19:00 17:35:00 03:16:00 100.5km/h 328.3km 563
14. VL Tom Jörgensen Denmark ASH 25E 14:16:00 17:34:00 03:18:00 99.5km/h 328.3km 517
15. A Steen Elmgaard Denmark Nimbus 4T 14:17:00 17:36:00 03:19:00 99.0km/h 328.3km 494
DNF. JB Edi Inaebnit Switzerland Nimbus 4T 0
DNF. SD Dmytro Borovyk Ukraine Nimbus 4DM 0
16. PC Dmitry Timoshenko Russia ASH 25 14:27:00 0
16. 2A Kai Kuusela Finland Nimbus 4D 14:29:00 0
16. NB Markus Gäumann Switzerland Nimbus 4M 14:29:00 0


Zapis lotów 15 class

powiększ

powiększ

powiększ


Total XIII EGC 15m class

EGC 2005
Räyskälä July 4th-16th 2005
15M Class - total points after Day 11
# CN Pilot Country Glider Total points
1 1R Steven Raimond Netherlands ASW 27 10016
2 BB Janusz Centka Poland Diana 2 9845
3 LE Leigh Wells United Kingdom Ventus 2 9724
4 HP Michael Grund Germany Ventus 2 9520
5 5A Henrik Breidahl Denmark Ventus 2 9431
6 WM Werner Meuser Germany Ventus 2 9418
7 8X Börje Eriksson Sweden Ventus 2 9332
8 V8 Gyorgy Gulyas Hungary Ventus 2 9171
9 TC Göran Ax Sweden ASW 27 9102
10 EQ Luc Isnard France Ventus 2 8960
11 YX Hannu Nurmiranta Finland Ventus 2 8803
12 MG Alberto Pozzi Italy Ventus 2 8518
13 GT Thomas Gostner Italy Ventus 2 8425
14 AX Milos Dedera Czech Republic Ventus 2 8371
15 CC Sylvain Gerbaud France ASW 27 8314
16 520 Patrick Naegeli United Kingdom Ventus 2 8287
17 K2 Martti Koivula Finland Ventus 2 7847
18 VP Tomasz Krok Poland ASW 27 7634
19 RE Daniel Meier Switzerland Ventus 1 7210
20 V7 Zoltan Meretei Hungary Ventus 2 6519
21 KK Rafi Luski Israel Ventus 2 5760
22 73 Mykola Kovalchuk Ukraine Ventus 2 2815


Wyniki 11 konkurencji 15m class

Day 11, 16.07.2005, Preliminary results
Racing Task
Topeno - Selänpää - Syrjäntaka - FINISH 26
Task length 302.1km
Maximum Points: 924, Day factor = 1.000
# CN Pilot Country Glider Start Finish Time km/h km Points Penalty
1. AX Milos Dedera Czech Republic Ventus 2 13:55:31 16:44:09 02:48:38 107.5km/h 302.1km 924
2. V8 Gyorgy Gulyas Hungary Ventus 2 13:55:03 16:43:53 02:48:50 107.4km/h 302.1km 922
3. WM Werner Meuser Germany Ventus 2 14:10:51 17:12:31 03:01:40 99.8km/h 302.1km 770
4. YX Hannu Nurmiranta Finland Ventus 2 14:06:42 17:08:54 03:02:12 99.5km/h 302.1km 764
5. K2 Martti Koivula Finland Ventus 2 14:06:49 17:10:24 03:03:35 98.7km/h 302.1km 749
6. 1R Steven Raimond Netherlands ASW 27 14:10:38 17:14:20 03:03:42 98.7km/h 302.1km 747
7. EQ Luc Isnard France Ventus 2 14:08:00 17:14:00 03:06:00 97.4km/h 302.1km 723
8. CC Sylvain Gerbaud France ASW 27 14:07:50 17:14:35 03:06:45 97.1km/h 302.1km 715
9. 5A Henrik Breidahl Denmark Ventus 2 14:22:00 17:32:00 03:10:00 95.4km/h 302.1km 682
10. HP Michael Grund Germany Ventus 2 14:03:00 17:14:00 03:11:00 94.9km/h 302.1km 672
11. BB Janusz Centka Poland Diana 2 14:02:59 17:14:21 03:11:22 94.7km/h 302.1km 668
12. LE Leigh Wells United Kingdom Ventus 2 14:03:03 17:14:32 03:11:29 94.7km/h 302.1km 667
12. 520 Patrick Naegeli United Kingdom Ventus 2 14:03:04 17:14:32 03:11:28 94.7km/h 302.1km 667
14. V7 Zoltan Meretei Hungary Ventus 2 13:55:10 17:06:47 03:11:37 94.6km/h 302.1km 666
15. MG Alberto Pozzi Italy Ventus 2 14:03:25 17:15:55 03:12:30 94.2km/h 302.1km 657
16. TC Göran Ax Sweden ASW 27 13:48:12 17:07:34 03:19:22 90.9km/h 302.1km 592
17. 8X Börje Eriksson Sweden Ventus 2 13:48:14 17:07:46 03:19:32 90.8km/h 302.1km 590
18. VP Tomasz Krok Poland ASW 27 13:53:16 17:13:12 03:19:56 90.7km/h 302.1km 587
19. GT Thomas Gostner Italy Ventus 2 14:02:53 17:24:29 03:21:36 89.9km/h 302.1km 572
20. KK Rafi Luski Israel Ventus 2 13:48:05 17:13:45 03:25:40 88.1km/h 302.1km 536
21. RE Daniel Meier Switzerland Ventus 1 13:49:17 17:20:53 03:31:36 85.7km/h 302.1km 486
DNF. 73 Mykola Kovalchuk Ukraine Ventus 2 0


Janusz Centka rano

Wczoraj rano ( 15.07.2005 - pechowy dzień Janusza ) pogoda wyglądała dość skomplikowanie. Pierwsze kominy po starcie były bardzo silne i to było zaskakujące – trzy, czterometrowe kominy. Odeszliśmy praktycznie wielką grupą, jakoś się tak zdekoncentrowałem, bo wczoraj moim celem powinno być pilnowanie 1R
( Raimond ), pierwszy obszar oblecieliśmy razem, do drugiej strefy postanowiłem polecieć inaczej, bliżej strefy zakazanej Turku, gdzie wydawały się być lepsze cumulusy, ale z tego co zauważyłem grupa poleciała z powrotem po tej samej trasie po której przylecieliśmy i chyba pierwszy komin miała lepszy niż ja. Do drugiej strefy wlecieliśmy podobnie i po konsultacji z kolegami z klasy otwartej i ziemią ja doszedłem do wniosku, że lepszy będzie lot południem trasy i mniej więcej przez lotnisko. I tak ten lot realizowałem. Niestety te chmury które bardzo ładnie wyglądały nie nie zawierały właściwie noszeń, a trickiem dnia okazał się właśnie lot na daleko północ kawałek po drugiej strefie, co widać zresztą na zapisach logerów, więc większość z tych którzy tam polecieli zajęła czołowe miejsca. Dużo straciłem bo nie mogłem znaleĽć komina, przeleciałem wiele kominów, nakręciłem w lewo, w prawo ale nie było dobrego komina, dopiero jak doleciałem do strefy poniżej wysokości dolotowej, to dopiero wtedy kominy się pojawiły. Okazało się zresztą co póĽniej klasa otwarta nam sygnalizowała, że jest szlak na północy, ale w momencie jak ja podjąłem decyzję lotu południem. Podsumowując wczorajszy lot, popełniłem dwa błędy, pierwszy najpoważniejszy, to faktycznie należało jednak pilnować Raimonda, a drugi błąd no to może wybór trasy na południe. Wydawało mi się, że mam lepszą koncepcję, na północy było bardzo mało chmur, z daleka wyglądały na niewyraĽne, a południe wyglądało zdecydowanie lepiej.
I stąd ta decyzja. Jest tak jak mówisz, jest to sport, zaś z drugiej strony faktem jest, że powinni mnie koledzy bardziej pilnować, bo ja byłem troszeczkę w amoku zawodniczym. Nie można latać ciągle po swojemu, czasami trzeba spojrzeć na to okiem trenera i mając przewagę pilnować do końca konkurenta. Latam tak jak lubię i praktycznie przez całe zawody za nikim nie latałem ani się nie woziłem.

Dzisiaj jest błękit nieba, wygląda na to że dzisiaj polatamy, że wszystko jest jeszcze przed nami. Sto punktów straty do Raimonda to nie jest dużo, faktem jest że za mną Anglik Wells ma do mnie około sto dwadzieścia punktów, będę walczył i myślę że będzie to ciekawy dzień,
Będzie troszkę emocji na koniec. Dzisiaj już będzie wszystko wiadomo, zaraz idziemy na briefing, także pozdrawiam i trzymajcie kciuki !

Cześć,

Janusz


Task 12 - open class

Task 12 - open class

Day 12, 16.07.2005
Racing Task
Turpoint Distance Direction Observation Zone
Räyskälä 0.2km To Next Point, Line 10.0km
Anttila 151.5km 75° Cylinder R=500m
Hauho 122.8km 277° Cylinder R=500m
FINISH 26 54.1km 207° Line 1000m, Angle=270°
Total: 328.3km


Task 11 - 15m class

Task 11 - 15m class

Day 11, 16.07.2005
Racing Task
Turpoint Distance Direction Observation Zone
Topeno 9.3km To Next Point, Line 10.0km
Selänpää 140.5km 75° Cylinder R=500m
Syrjäntaka 104.6km 273° Cylinder R=500m
FINISH 26 57.0km 225° Line 1000m, Angle=270°
Total: 302.1km


Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Imprezy lotnicze


26 Mistrzostwa Bielska w gimnastyce sportowej. 2019.03.08

Złap Bakcyla - spotkanie z mistrzami Narciarstwa

X NOWOTARSKI PIKNIK LOTNICZY 7-8. 07.2018