Do czasu zaktualizowania nowej strony tutaj możesz przejść do poprzedniej wersji

 
  Strona główna
  nowości
  Polemiki
  Reporterka
  Dziennik
  Tapety na pulpit
  Różne ważne
  Z archiwum
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Dzień 8 - Bohumil Śindelek - wspomnienie o pionierze lotniarstwa z Czech. 31.05.2011r.

Reklama


   
 
 
Google
Pokaż artykuły w tej kategorii

Helikopter Mi 171 stawia podpory kolei linowej na Dębowcu. 24.10.2012r.


Helikopter Mi 171 stawia podpory kolei linowej na Dębowcu. 24.10.2012r.

„Zagospodarowanie stoków Dębowca dla celów turystyczno-sportowo-rekreacyjnych”.

Pod takim hasłem kryje się najciekawsza dla mnie inwestycja, tzn. nowoczesna kolej kanapowa o długości około 600 metrów, ale również stok narciarski ze sztucznym zaśnieżaniem.
Inwestor tzn. Miasto Bielsko-Biała jakoś sobie poradził z wieloma problemami i przeszkodami i przy pomocy wykonawcy, czyli Bielskiego Przedsiębiorstwa Budownictwa Przemysłowego w ultrakrótkim kilku miesięcznym terminie realizuje budowę ośrodka na zboczu Dębowca.
Jednym z ważnych etapów było postawienie podpór i uzbrojenie w koło przewojowe z osprzętem górnej stacji kolei.
Z tematem doskonale poradziła sobie profesjonalna firma ze Słowacji –UtairUE z Pieą>>an.
Dowodzona przez Flight Operation Manager`a Jozefa Ostroluckiego ekipa montażowa jak widać na filmie pracę na stoku pod wielkim śmigłowcem Mi 171 o wadze około 7,5 tony ma opanowaną do perfekcji. Tam nie może być błędu !
Załoga doskonale opanowała ten wielki latający dĽwig – co ma szczególne znaczenie podczas precyzyjnego „zawisu” nad podporą z wiszącą na linie ciężką konstrukcją nośną lin kolei.

Ciekawa jest 30 minuta filmu pokazująca z jaką precyzją podnoszony jest długi, ciężki stalowy słup podpory, unosząc podwieszony koniec słupa i wznosząc się jednocześnie cofając stawiając podporę do pionu . Wzorowa współpraca pracownika na ziemi, operatora leżącego w oknie obserwacyjnym w śmigłowcu i oczywiście załogi śmigłowca !

Z największą przyjemnością znosiłem potworne podmuchy powietrza wywoływane strugami spod wirnika Mi 171, by móc z bliska przekazać Wam swoje wrażenia. Dlatego miejscami stabilny obraz był nie do zrealizowania.

Ustawienie 8 podpór z elementami nośnymi lin oraz ułożenie koła przewojowego z osprzętem na górnej stacji zajęło zespołowi ze Słowacji 1 godzinę i 45 minut !
Po dwóch godzinach pobytu pod Dębowcem śmigłowiec odleciał do miejscowości Skalite na Słowacji celem realizowania następnego zlecenia.

Kolejny polskim zadaniem „latającego dĽwigu” ze Słowacji będzie montaż kolei w najbliższy weekend w Zakopanem.

Strona Wykonawcy Ośrodka BPBP SA:


http://bpbpsa.com.pl


Strona "latającego dĽwigu":


http://www.utair-eu.sk


Strona rosyjskiego producenta śmigłowców:


http://www.uuaz.ru





Helikopter Mi 171 stawia podpory kolei linowej na Dębowcu. 24.10.2012r.

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Imprezy lotnicze


XIV Międzynarodowy Piknik Lotniczy w Bielsku-Białej.

IX Nowotarski Piknik Lotniczy odbędzie się w dniach 12 i 13 sierpnia 2017r.

Promocja Almanachu /Opowieści fotografistów 3/ w Klubie Dziennikarzy pod Gruszką. Kraków 15.03.2017