Bielsko tatry
 
  Strona główna
  nowości
  Pokazy Lotnicze
  Muzea lotnicze
  Katastrofy
  Wydarzenia
  Ludzie lotnictwa
  Z życia lotnisk
  Firmy Lotnicze na Podbeskidziu
  Ratownictwo lotnicze
  Lotnictwo Wojskowe
  Lotniska
  Samoloty
  Szybownictwo
  Śmigłowce
  Spadochroniarstwo
  Lotniarstwo
  Paralotnie
  Balony
  Modelarstwo
  Konstruktorzy SZD
  Kronika Aeroklubu Bielsko-Bialskiego 1945-1965 rok
  Historia Lotnictwa
  Mała Encyklopedia Lotnicza 1938 rok
  Odeszli od nas
  Okiem Karykaturzysty
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 11 - moje Aleksandrowice

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Reklama


   
 
 
Google
Pokaż artykuły w tej kategorii

Skoki spadochronowe w ABB 14.05.2011 r. Okrąglinek

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Skoki spadochronowe w ABB 14.05.2011 r.

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Skoki spadochronowe w ABB 14.05.2011 r.

Po piątkowej burzy związanej z nocną Uchwałą zarządu ABB zrywającą Umowę Użyczenia samolotów firmy NORMAL aeroklubowi z przeznaczeniem do szkolenia spadochronowego, spadochroniarze z niepokojem oczekiwali na poranne spotkanie z prezesem ABB kol. Leszkiem Matuszkiem i dyrektorem Antonim Kuflem.
O godzinie 10-tej na murawie lotniska doszło do burzliwego spotkania dwóch stron - członków stowarzyszenia lotniczego i przedstawicieli władz tegoż. Ciekawym elementem umieszczonym wśród zebranych były dwie pary taczek, przystrojonych wstążkami z napisem "Ostatnie pożegnanie". Jak się okazało były przeznaczone dla autorów nieszczęsnej Uchwały ( patrz artykuł http://www.gorpol.pl/?site=96&artykul=542 .
Przysłuchując się wypowiedziom prezesa Matuszka można było wnioskować, że prezes nie rozumie skutków wspominanej uchwały, zmierzającej do zahamowania szkolenia spadochronowego a także szkolenia szybowcowego ( ABB ma do dyspozycji tylko jeden sprawny do tych celów samolot JAK 12 M SP-AAF ).
W pewnym momencie ku zdumieniu zebranych prezes stwierdził, że sekcja spadochronowa rozwija się za szybko !!! Więc należy ją wyhamować, najlepiej wracając do "starego", czyli do skoków z Jaka 12 ( 3 spadochroniarzy )... No tej wypowiedzi nie trzeba komentować.
Prezes nie posiadał żadnej wiedzy na temat stanu posiadania sprzętu sekcji spadochronowej, najwyraĽniej ukrywanej przez byłego instruktora Jarosława Hernasa, nie miał świadomości że większość spadochronów szkolnych jest własnością firmy Normal, jak i również spadochron do skoków tandemowych, nie wspominając już o bardzo ważnym elemencie – automatach uruchamiających spadochron zapasowy.
A firma Normal do skoków użycza smoloty Piper Navajo ( 8 spadochroniarzy ) i Cessna 206 Turbine ( 6 spadochroniarzy ) - marzenie spadochroniarzy południowej Polski, także spadochroniarzy w Chorwacji.
Należy wspomnieć również, że Jaczek nie nadaje się absolutnie do skoków wysokich, jak również czas osiągnięcia tymże samolotem wysokości 1000 metrów jest dłuższy niż osiągnięcie 4000 metrów Cessną Turbine i Piperem Navajo.
No ale członkowie Prezydium Zarządu ABB z tzw. "Desantu z Żaru" swoje osobiste animozje uzewnętrzniają w postaci Uchwał uderzających w członków kierowanego przez nich Stowarzyszenia, nie licząc się ze stratami poniesionymi przez Aeroklub, jaki i samych członków. Sam Prezes nie potrafił wytłumaczyć logicznie ani sposobu przygotowania Uchwały, ani sposobu głosowania, jedynie tłumacząc ultra szybkie procedowanie potrzebą zerwania umowy z Normalem - łamiąc przy tym zasady przyjęte w Regulaminie pracy Zarządu ABB ( http://www.epba.pl/pliki/regulamin-zarzadu-abb.pdf ).
Nie można zapomnieć o dyrektorze Antonim Kuflu, który w tej sytuacji odegrał ważną – pozytywną rolę, patrząc na współpracę samolotową pozytywnie, widząc w niej możliwość rozwoju spadochroniarstwa w ABB, a także na południu Polski.
Antoni – spadochroniarze kochający nurkowanie w powietrzu, czy amatorzy zainteresowani skokami w tandemie dziękują Tobie za wspaniałą postawę, Jesteśmy z Tobą !!!

Myślę że Komisja Rewizyjna Aeroklubu Polskiego potrafi wyciągnąć właściwe wnioski z zaistniałej chorej sytuacji.

Kończąc opis spotkania powinienem zaznaczyć, że taczki z napisami "Ostatnie Pożegnanie" przeznaczone były dla Prezydium Zarządu ABB a także "przedstawiciela" spadochroniarzy w Zarządzie instruktora Jarosława Hernasa, który swoją działalnością przyniósł wiele wymiernej szkody Sekcji Spadochronowej, a co za tym idzie Aeroklubowi.
No ale Zarząd widocznie jest ślepy w tym i innych tematach.
Zebrany naprędce zarząd ABB zamiast wycofać nieszczęsną Uchwałę 03/05/2011, zawiesił ją do przyszłego czwartku.
Można było zacząć normalne szkolenie.
Na starcie czekali również szybownicy, niezadowoleni z braku holownika.
No tak Panowie z Zarządu - ubywa Wam zwolenników.

Wykonano tego dnia tylko 15 wylotów Cessną 206 Turbine, a także jeden wylot Jakiem 12 wykonał sobie członek Zarządu Jarosław Hernas z córką w ramach oszczędności.
Ogółem wykonano około 90 skoków, z czego część szkolnych z 1000 metrów i a część z 4000 metrów.
Gdyby nie sabotażowa działalność członków Prezydium Zarządu ABB wylotów wykonano by zdecydowanie więcej, ku zadowoleniu przybyłych spadochroniarzy spoza Bielska-Białej, np. z Krakowa, Rybnika, Katowic, Nowego Targu.
Miejmy nadzieję, że symboliczne taczki obudzą pozostałych członków zarządu do prawidłowego myślenia, bo przecież proporcje w zarządzie dwóch do siedmiu ( dwóch przegłosowuje uchwałę ) o czymś świadczy.


Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Imprezy lotnicze


26 Mistrzostwa Bielska w gimnastyce sportowej. 2019.03.08

Złap Bakcyla - spotkanie z mistrzami Narciarstwa

X NOWOTARSKI PIKNIK LOTNICZY 7-8. 07.2018