22.10.2007 rok, lotnisko w Bielsku-Białej. Ląduje nowiutki Eurocopter EC 145. Wspaniały helikopter, tak myślę, że spokojnie może latać jako rządowy...
Zastosowanie wielorakie, od wersji pasażerskiej, VIP-owskiej poprzez ratowniczą, pożarniczą, policyjną, militarną, cargo.
Ten śmigłowiec to produkt firm: Eurocopter iKawasaki Heavy Industries of Japan, oparty na konstrukcji śmigłowca Eurocopter / Kawasaki BK 117 C-1.
Przedział pasażerski to wygodne fotele dla ośmiu pasażerów ( 3 + 2 + 3 ).
Helikopter wyposażono w dwa silniki turbinowe Turbomeca Arriel 1E2 o mocy maksymalnej ciągłej 516kW każdy .
757 litrów paliwa wystarczy na 670 kilometrów zasięgu z pełnym załadunkiem i prędkością przelotową 245 km/h ( 3 godziny 25 minut lotu + 30 min rezerwy ).
W wersji ratowniczej może być zabudowana winda z 90 metrami liny, o maksymalnym dopuszczalnym obciążeniu 270 kg, zabudowany zewnętrzny hak ma dopuszczalne obciążenie 1500 kg.
Awionika to glass-kokpit Thales Avionics Meghas z podwójnym four-axis autopilotem skonfigurowanym do lotów z dwu bądĽ jednoosobową załogą w warunkach lotu IFR.
Więcej na stronie:
http://www.eurocopter.com/ec145/
|