Bielsko tatry
 
  Strona główna
  nowości
  Pokazy Lotnicze
  Muzea lotnicze
  Katastrofy
  Wydarzenia
  Ludzie lotnictwa
  Z życia lotnisk
  Firmy Lotnicze na Podbeskidziu
  Ratownictwo lotnicze
  Lotnictwo Wojskowe
  Lotniska
  Samoloty
  Szybownictwo
  Śmigłowce
  Spadochroniarstwo
  Lotniarstwo
  Paralotnie
  Balony
  Modelarstwo
  Konstruktorzy SZD
  Kronika Aeroklubu Bielsko-Bialskiego 1945-1965 rok
  Historia Lotnictwa
  Mała Encyklopedia Lotnicza 1938 rok
  Odeszli od nas
  Okiem Karykaturzysty
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 11 - moje Aleksandrowice

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Reklama


   
 
 
Google
Pokaż artykuły w tej kategorii

American helicopter with intermeshing rotors built by Kaman Aircraft.

|migłowiec K-1200 K-MAX to pierwszy na świecie zaprojektowany, testowany i certyfikowany "latający dżwig".
Ma zastosowanie w transporcie ładunków w trudnym terenie, w terenie górzystym, zalesionym, pozbawionym dróg.
Wąski kadłub w kształcie klina z wybrzuszonymi szybami bocznymi daje doskonałą widoczność pod śmigłowiec. Ładunki są podwieszane na zewnętrzny hak, nie posiada miejsc pasażerskich ani przestrzeni ładunkowej wewnątrz kadłuba. Łopaty współbieżnych wirników wykonane są w technologii mieszanej drewna i włókna szklanego. Drewno jest odpornym materiałem na uszkodzenia, zmęczenie. Firma Kaman skorzystała z doświadczeń z śmigłowcem HH-43 budowanym w latach 50 i 60-tych dla armii amerykańskiej.
Dwa współbieżne wirniki zabudowane pod kątem są najbardziej efektywne w tworzeniu siły nośnej ze znanych układów wirnikowych, a dodatkowo tworzą naturalną stabilizację śmigłowca w zawisie, co ma szczególne znaczenie w pracach z zewnętrznym .ładunkiem.

|migłowiec rzeczywiście jest wyrafinowaną konstrukcją, ale praca pilota i ekipy ścinającej drzewa zasługuje na szczególne uznanie.

Link do strony Kaman Aircraft:

http://www.kamanaero.com/helicopters/kmax.html


Link do strony ROTEX Helicopters AG:

http://www.rotex-helicopter.ch/



Narodziny dwuwirnikowego śmigłowca Flettnera.

Anton Flettner (ur. 1 listopada 1885 w Eddersheim koło Frankfurtu nad Menem, zm. 25 grudnia 1961 w USA) - niemiecki konstruktor lotniczy i wynalazca.

W 1938 Flettner wraz z Kurtem Hohenemserem skonstruował Fl 265. W tym nowatorskim helikopterze rozwiązał problem wyrównania momentów obrotowych poprzez zastosowanie dwóch zachodzących na siebie wirników. Tak narodził się dwuwirnikowy śmigłowiec Flettnera. W 1940 skonstruował podobny do poprzednika helikopter Flettner Fl 282 Kolibri. Dwa egzemplarze trafiły w ręce wojsk amerykańskich jako zdobycz wojenna.

Po II wojnie światowej Flettner skorzystał w 1947 z zaproszenia do USA i został głównym konstruktorem w firmie Kaman, dla której tworzył m.in. nowe śmigłowce dwuwirnikowe. Kierował rozwojem śmigłowców dla armii amerykańskiej i został prezesem Flettner Aircraft Corporation z siedzibą w Kew Gardens, Queens, Nowy Jork.


Protoyp śmigłowca Flettner Fl 282

powiększ

American helicopter with intermeshing rotors built by Kaman Aircraft.


Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Imprezy lotnicze


26 Mistrzostwa Bielska w gimnastyce sportowej. 2019.03.08

Złap Bakcyla - spotkanie z mistrzami Narciarstwa

X NOWOTARSKI PIKNIK LOTNICZY 7-8. 07.2018