Bielsko tatry
 
  Strona główna
  Lotnictwo
  Galerie
  Imprezy
  Linki
  Inne
  Video
Sonda
Ulubione tematy :
:: lotnictwo
:: architektura miast
:: przemysł
:: zabytki
:: przyroda
:: dziennik gorgola
:: reportaże
:: inne

Zdjęcie tygodnia


powiększ

Dziennik Gorgola


Dzień 10 - pierwszomajowy koncert gitarowy ! Czyli jak pokopał mnie prąd.

Dzień 11 - moje Aleksandrowice

Dzień 9 - Zbójnik Jakubek i spotkanie integracyjne w Krynicy.

Reklama


   
 
 
Google

 :: Aktualnosci

<< Pokaż wszystkie aktualności

HOT NEWS !!! LOTNISKO OLE|NICA DLA POTRZEB CYWILNYCH. 24.09.2012r.
HOT NEWS !!! LOTNISKO OLE|NICA DLA POTRZEB CYWILNYCH.
Założenia wstępne projektu lotniska –„ OLE|NICA”. .
Lotnisko znajduje się 2 km na północny wschód od m. Oleśnica, w terenie nizinno-pagórkowatym. W odległości 20 km na północ rozciągają się wzgórza trzebnicko-ostrzeszowskie, a z południowo-zachodniej strony, w odległości 55 km rozciągają się wzgórza sudeckie.
|rednie przewyższenie lotniska wynosi 159 m n.p.m.
Nazwa lotniska : EPOA ( wg kodów międzynarodowych);
Wymiary pasa: 2280 x 30 m;
Kierunek lądowania (GEO): 070 // 250; (dokładnie: 67º i 247º ).

W oparciu o Rządowy Program Rozwoju Sieci Lotnisk i Lotniczych Urządzeń Naziemnych w latach 2007 - 2025, oraz zapisy ustawy z dnia 10 lipca 2008 roku(Dz. U. z 2008 roku, Nr 144, poz. 901), a także ustawy z dnia 30 maja 1996 rok (Dz. U. 2004 r. Nr 163, poz. 1711 ze zm.), Starosta Powiatu Oleśnickiego dnia 28 maja 2009 roku złożył do Ministra Infrastruktury wniosek o przejęcie terenów nieużytkowanego od lat wojskowego lotniska „OLE|NICA” dla założenia na bazie tych terenów, Powiatowego Lotniska Cywilnego Użytku Publicznego, ponowiony 27 stycznia 2012 roku z uaktualnieniem wg nowego rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 02 stycznia 2012 roku (Dz. U. z 13 stycznia 2012r.) .

[.....]

Z chwilą podpisania aktu notarialnego, włączony został zegar bezwzględnie obligujący nas do terminowego rozliczania się z realizacji przyjętego projektu. Mamy także świadomość, iż czynnikiem wpływającym dynamicznie na usługi lotnicze jest postępujący proces globalizacji, który determinuje dynamikę rozwoju gospodarczego i naukowego oraz rozwijanie procesów innowacyjnych. Współczesne ośrodki nauki, rozwoju innowacyjności i najwyższej atrakcyjności inwestycyjnej, uzależniane są w coraz większym stopniu od komunikacji i innych usług lotniczych. Przeprowadzane analizy możliwości rozwojowych, pozwalają przyjąć tezę znaczącej konkurencyjności oleśnickiego lotniska. Położenie lotniska w zmodernizowanym układzie sieci drogowo-kolejowej, na pograniczu czterech dynamicznie rozwijających się województw, w niewielkiej odległości od wrocławskiej aglomeracji, to realne i bardzo korzystne warunki multimodalnego transportu lotniczego. Oddziaływanie szerokiego spektrum usług lotniczych i wokół lotniskowej infrastruktury na atrakcyjność przestrzeni, opiera się na roli transportu lotniczego jako czynnika lokalizacji produkcji. Dotyczy on głównie gałęzi przemysłu o wysokim stopniu innowacyjności, kapitałochłonnych, wymagających dużego „wsadu” inteligencji i nowych technologii. Rozwój multimodalnego transportu lotniczego może następować również poprzez udogodnienia dla przewozu osób związanych z przewożonym towarem, co jest bardzo ważne dla mobilności i operatywności przedsiębiorstw funkcjonujących w danej przestrzeni.


http://bloggerlotniczy.blogspot.com/2012/09/hot-news-lotnisko-olesnica-dla-potrzeb_24.html



Pozostaje życzyć Władzom i Działaczom zaangażowanym w przywrócenie lotniska w Oleśnicy do życia Sukcesów w realizacji planów.

Na myśl przychodzi mi projekt dużo prostszy, czyli utwardzenie pasa na lotnisku w Bielsku-Białej i panująca cisza owiana pajęczyną tajemnicy w działaniach lub braku działań Zarządu aeroklubu w Bielsku-Białej...
Dodam że zarządu "wirtualnego", bo żaden z członków Prezydium zarządu, czyli grupy trzymającej władzę, nie jest mieszkańcem Bielska-Białej...

Dwukrotne już próby zmiany zarządu nie przyniosły efektu, ani nie zrobiły żadnego wrażenia na Panach, którzy nie mają zamiaru podzielić się z członkami społeczności aeroklubowej planami związanymi z działalnością organizmu, jakim jest stowarzyszenie wyższej użyteczności - a w tym wypadku jest to aeroklub.
Psim obowiązkiem zarządu jest przedstawić sprawozdania z posiedzeń, publikować uchwały w dniu podpisania, a nie po dwóch czy trzech miesiącach.
Zastanawia mnie zupełny brak zainteresowania przyszłością aeroklubu szybowników i samolociarzy, zadowolonych tym "ochłapem" zostawionym im na pocieszenie i zamknięcie ust przez zarząd.
Gdzie szybownicy macie samolot do holowania ? Gdzie może nowy samolot do szkolenia samolotowego, spełniający współczesne wymagania.
Jak wygląda trening szybowcowy do latania zawodniczego.
Jaki stan jest pasów trawiastych, na których co rusz łamie się podwozie i niszczy się sprzęt.
Jak już coś to nawet nie ma do kogo się zwrócić z żalami czy pretensjami, bo zarząd jest wirtualny, działa tylko w internecie, na lotnisku na co dzień go nie uświadczysz, no chyba że trzeba naskrobać jakiś donosik na sąsiada... Jak się przydarzy ratowanko spadochronowe instruktorowi, będącemu członkiem zarządu, to jest cisza. Jak się przydarzy "złemu" instruktorowi z opozycji, to jest inwazja z ULC-u, policji i wielkie hallo...

Dlaczego o tym piszę...
Bo w Bielsku-Białej tak się porobiło od momentu wyboru obecnego zarządu ABB, że normalne życie aeroklubowe zamieniło się w stek donosów na wszystko co się dzieje wokół, zarząd skrupulatnie pilnuje "porządku" na lotnisku nie robiąc żadnego kroku do przodu w celu rozwoju lotniska,
a przede wszystkim zadbania o bezpieczeństwo wykonywania startów i lądowań na przypominającej trasy crossowe powierzchni lotniska, zniszczonej komercyjnymi imprezami.

Taka jest smutna prawda !



Losowe zdjęcia


powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

powiększ

Imprezy lotnicze


26 Mistrzostwa Bielska w gimnastyce sportowej. 2019.03.08

Złap Bakcyla - spotkanie z mistrzami Narciarstwa

X NOWOTARSKI PIKNIK LOTNICZY 7-8. 07.2018